Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Rikard - 25 februari 2009 20:45



I 24 timmar har en enda tanke slitit i mig varje minut: jag önskar att Victoria är homosexuell! Inte för att jag missunnar henne lycka med sin pojkvän men för att det skulle vara en verklig symbol för att något av det mest traditonella vi har inte kan fjärma sig från något många fortfarande vill ta avstånd ifrån. En smäll på käften för homofoba monarkofiler. Jag förlorade mig i min dröm och började skriva om det som att det var sant. Först en artikel om när nyheten kom ut till kvällspressen. Jag raderade den helt när jag kom på att jag kunde skriva ett uttalande från den blivande drottningens perspektiv. Där ångensten kunde ta över och reducera henne till en människa, med strikta föräldrar och hård press från sin omgivning.

Ta en offentlig person och gör henom mänsklig, på riktigt. Tillskriv personen egenskaper som kommer chocka världen.


Fem-i-topp på förslag:

1. Victorias komma-ut-brev

2. Påvens förord till sina memoarer "Transvestit i skuggan av rampljuset"

3. Texter från Håkan Hellströms sista skiva där han uttrycker sitt hat mot svenska tonåringar

4. Magnus Betnérs dagbok efter ännu en hemlig festkväll på Stureplan

5. Reinfeldt och Sahlins gemensamma uttalande om en långvarig kärlekaffär


Känn hur du raserar världar med dina fingertoppar. Känn hur du kastar ut tusentalsmänniskor i total identitetsförvirring. Det är inte på riktigt, men det är din fantasi och du får använda den hur du vill.


Tidsåtgång: Hur långa texter skriver dessa stora människor? Räkna med minst en kvart

Nackdelar: Det är regelrätt personangrepp om du sprider ut det.

Fördelar: Du kanske plockar ner lite olika människor på jorden i dina egna ögon. Du ger liv åt din egen dagdröm. Det är görkul.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards